Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna nazywana czasem księgą znaku, to zestaw opracowanych reguł, które mówią, w jaki sposób ma nas odbierać i zapamiętać klient.

W takim zestawie mamy przynajmniej:

  • różne formy znaku firmowego, zależnie od tego, czy jest on wyświetlany, drukowany, wyklejany czy też wycinany w drukarce 3D

  • kolorystykę znaku dla różnych sposobów wykorzystania (np. internet, druk), Czarno-biały bądź kolorowy 

  • połączenie naszego logo lub logotypu (prościej  samego tekstu) ze sloganem (czyli hasłem, z którym ma naszą firmę kojarzyć potencjalny klient)

  • wzór podstawowej wizytówki, papier firmowy, koperty

 

Reszta powinna zależeć od tego, kto jest naszym docelowym klientem i jak trafiamy do niego z ofertą.

Na przykład firma zajmująca się transportem  powinna rozważyć dobrze oznakowane samochody. W marketingu najważniejsze jest dotarcie do klienta. Dobrze przemyślane oznakowanie samochodów firmy transportowej ma wpływ na pojawianie się zapytań ze strony klientów, szczególnie małych i średnich firm.